/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

14 Nisan 2015 Salı

18 Kolakas Nedir? Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?

Kolakas

Bugün size Kıbrıs'ta bolca satılan ve tüketilen bir sebzeden, kolakastan bahsedeceğim. Kolakas, gölevez olarak da adlandırılır, patates ve yer elması ailesinden gelen bir bitki. Çok suyu seven ve büyük çok güzel yaprakları olan bir bitki olduğundan, salon bitkisi olarak evde de bulunduruyor olabilirsiniz :) Ülkemizde Akdeniz kıyılarında da yetiştirilebiliyor. 1 adeti 2-3 kiloya kadar çıkabiliyor. İlginç olan, kolakasın pişirilmeden yenmemesi tavsiye edilir. Çünkü pişirilmeden yendiğinde Calsium Oxsalite denen bir madde açığa çıkıyor ve boğazınızı yakıp tahriş edebiliyor. Pişirildiğinde ise bu madde zararlı etkisini kaybediyor.

Kolakas pişirildiğinde, patates ile kereviz arasında bir tada sahip, daha çok patatesi andırıyor ve oldukça lezzetli. Özellikle tavuk veya et ile hazırlandığında daha da lezzetli bir yemek oluyor. Kolakas, topraktan çıkan bir kök olduğundan, önce nemli bir bezle etrafı silip temizlenir, sonrasında sapından uca doğru tıpkı patates gibi soyulur. Soyulduktan sonra bekledikçe kabağa benzer süt gibi yapışkan bir madde salacaktır, tekrar yıkanmamalı sadece temiz bir bezle silinmelidir. Böylece pişme süresi ve lezzeti etkilenmemiş olur.

Kolakas

Kansere, karaciğer ve şeker hastalıklarına iyi geldiği söylenen kolakasa eğer rastlarsanız, muhakkak denemenizi tavsiye ederim. Ben kereviz yemeği gibi patates ile yapmayı tercih ettim, böylece aynı tabakta ikisinin arasındaki farkı da tatmış oldum :) Siz isterseniz sadece kolakas ile de yapabilirsiniz. Gelelim kolakas yemeğinin nasıl yapıldığına:

Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?



Malzemeler:
1-2 adet kolakas
2 adet patates
1 adet soğan
1 yemek kaşığı salça
1 tavuk göğsü
Yarım limon suyu
Tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:

Soğan yemeklik doğranarak sıvı yağda pişirilir. Tavuk göğsü doğranır ve tencereye eklenir. Patatesler soyulur, küp küp doğranır, salça ve patatesler de eklenerek pişirilir. Kolakasın dışı nemli temiz bir bez ile silinir, sapından tutularak uca doğru soyulur. Soyulduktan sonra yıkanmaz sadece kuru bir bez ile silinir. Küp küp doğranır ve tencereye eklenir.Limon suyu, tuz, karabiber, pul biber ve üstünü geçecek kadar sıcak su da katılarak tencerenin kapağı kapatılır. Yaklaşık 20 dk sonra pişmiş olacaktır, patates ve tavuğa çatal batırarak pişip pişmediğini test edebilirsiniz. Afiyet Olsun.

Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?

Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?

Kolakas

Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?

Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?


Kolakas Yemeği Nasıl Yapılır?

Kolakas Yemeği

Siz daha önce kolakas yemiş miydiniz?



18 yorum:

  1. birsey daha ogrenmis oldum , goruntu olarak kerevize çok benziyor, tesekkurler paylasim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet görüntü kerevize çok benziyor, tadı da patates-kereviz arası. Keşke ikram edebilme şansım olsaydı. Fransa'da bulabilir misiniz bilmiyorum ama ülkemizde karşılaşırsanız tavsiye ederim.
      Sevgiler...

      Sil
    2. fransizcasini aradim ama bulamadim, magazalara bi bakiim bakalim gozume carparsa yazarim sana hemen, geçenlerde ben de alabas/kohlrabi ile tanistim o da turpgillerden bi sebze, az kalorili C vitamini deposu

      Sil
    3. Alabaş KKTC'de neredeyse her markette/pazarda var, burada cehennem topuzu da diyorlar. Çok faydalıymış evet, ama alışamadım daha, evimize daha çok almamız gerek :) Teşekkürler.

      Sil
    4. Cehennem topuzu farklı bir şey ve Kıbrıs'ta "gulumbra" denir. Lahanagillerdendir ve turp gibi yenir. Hafif baharatlidir ve limonlayarak yenir.

      Sil
    5. Turgut Bey, evet. Cehennem topuzuna Ege yörelerinde Alabaş deniyor. Severek yemeye başladım ben de. Onunla ilgili de bir yayın paylaşmıştım. Arzu ederseniz buyurun:

      http://istanbul-hanimefendisi.blogspot.com.cy/2016/06/cehennem-topuzu-alabas.html

      Selamlar.

      Sil
  2. Merhaba!
    Deep tone'un tanıtım yazısında gördüm blogunuzu. Hemen geldim, takibe aldım :)

    Kıbrıs'ta organik ürünlerin/sebze/meyvelerin satıldığı kocaman bir market vardı. (ismini hatırlayamıyorum.) Oradan kolakas almıştım, kerevize benzetip. Fakat, nasıl pişireceğimi bilemeyip çürümeye terk etmiştim :( Ne güzel anlatmışsın. Denemediğime pişman oldum. Hem zaten Kıbrıs'a da hala dargınım, o ayrı konu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Farkettim ve ben de hemen iadeyi ziyarete gelip takipçiniz oldum ;)

      "Ya Beleş" isminde bir manav var orası mı acaba :) Ülkemizde yaygın değil dolayısıyla bende burada öğrendim nasıl bir sebze olduğunu ve nasıl pişirileceğini. Umarım tekrar gelirsiniz Kıbrıs'a ve dargınlığınızın nedenini bilmiyorum ama barışırsınız :) Sevgiler...

      Sil
  3. işin kötü tarafı ben çok meraklıyım böyle şeylere, dünya mutfağı değişik tatlar falan. En son karışık reçel yapmaya çalışmışlığım var (karışık meyve suyu oluyosa buda olur diye düşündüm). Şimdi eşime gösterdim bunu kesin yapmalıyım diye. Kuru fasülye yap allahını seversen dedi. Bigünde normal bişey yap. Yok ama direniyorum yine de yapacağım. Toptancı marketlerden birinde gördüm çünkü bu sebzeyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha:) İlahi Miras güldürdün beni :) Aslında ayva, elma, erik vb. karışımı annem denemişti, güzel olabiliyor:) Pek bulamadım İstanbul'da ben bu kolakası, sen nerede oturuyordun da denk geldi?
      Kuru fasulyeyi de artık ben kolayıma geliyor diye hazır haşlanmış konserveden yapıyorum. Hani bir resim var ya markette "tembel avrat reyonu" sanırım o yolda ilerliyorum :)))

      Sil
  4. Kolakas yanlışlıkla çiğ yenilirse ne yapmak gerekir acaba tahriş durumunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben doktor ya da acil durum uzmanı değilim ama bol bol su içip, rahatsızlığınız devam ederse, hemen doktora görünmenizde fayda var.

      Sil
  5. https://www.facebook.com/groups/5837218505/?fref=ts Türkiye'de Mersin Antalya arası Anamur ,Alanya,Bozyazı ve Gazipaşa'da yetiştirilmekte ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hosgeldiniz.
      Evet KKTC ve Antalya-Mersin iklimleri cok benziyor. O nedenle de burada ilk kez karsilastigim bazi sebze- meyvelerin orada da yetistirilebildigini duymustum.
      Selamlar.

      Sil
  6. merhaba istanbulda nerede bulabiliriz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da daha önce göremedim maalesef. Keşke yardımcı olabilseydim size.

      Sil
  7. Tarifte bir şey eksik. Kesinlikle doğranmaz. Yarım bıçak kesikleriyle çıtlatılarak kopartılır. Düzensiz şekilli parçalar halinde tencereye konur. Aksi halde bamya gibi mukozalanir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Turgut Bey,

      Değerli bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. Tarifi öğrendiğim Kıbrıslı dostlarım bu bilgiyi vermemişlerdi bana. Ve evet biraz yapışkan salgıyla ben de karşılaştım. Fakat tadını kötü etkileyecek bir durum olmadı. Bir dahaki kolakas yemeği yapımımda sizin yönteminizle çıtlatmayı deneyeceğim.

      Selamlar, saygılar.

      Sil