/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

11 Haziran 2015 Perşembe

11 Marka Gibi Meyve : Mango

Mango Meyvesi

Mis gibi kokusu, şahane aromalı tadıyla tropik meyvelerin içinde marka gibi bir meyve: Mango. Market raflarında her görüşümde dışının parlaklığı, daha kesilmeden ulaşan kokusu cezbeder beni. Ah bir de çekirdeği ufak olsa da, doya doya yesem demişimdir hep, böyle yaratıldıysa vardır bir hikmeti...

Mango Meyvesi

Olgunlaşmış yenilmeye hazır bir mango meyvesinin şahane bir tadı var. Şeftali desem şeftali değil, ananas desem ananas değil, hiçbir meyveye benzetemiyorum, bu da bambaşka bir güzellik veriyor. Mango ile ilk olarak tanışmam hazır mango meyve suları ile oldu ve sonrasında ülkemizde tropik meyvelerin satılmasının yaygınlaşması ve fiyatlarının makul seviyelere çekilmesiyle, bizzat kendisiyle tanışmamız da gerçekleşmiş oldu. Daha lezzetli bir mango için, meyveyi elime alıp hafif bastırdığımda ki yumuşaklığına bakıyorum. Ne çok yumuşak olmalı, ne de sepsert. İdeal yumuşaklıktaki bir mangonun içi de tam olgunlaşmış ve lezzetli oluyor. Sert bir mangoyu ise oda sıcaklığında bekleterek olgunlaşmasını sağlayabilirsiniz.

Mango Meyvesi




Mango Nasıl Kesilir?

Peki mango nasıl kesilir? Mango nasıl yenir? Meyvenin orta kısmında oldukça büyük çekirdeği mevcut olduğundan keserken buna dikkat edip sap kısmından altına doğru yani dikine (Boyuna) kesmemiz gerekiyor. İki taraftan dikine kesip, ortada kalan çekirdeğin etrafındaki etli kısmı da bıçak ile ayırıyoruz. Bu aşama da isterseniz kabuğunu tabak gibi kullanıp, meyveyi püre haline getirip yiyebilirsiniz (eğer iç kısmı yumuşaksa bu daha kolay hale gelir), ya da benim yaptığım gibi kabuğunu kesmeden kabuğuna kadarki kısmı küp küp  doğrayıp çatal ile yiyebilirsiniz.

Mango Nasıl Kesilir?

Mango ile çok güzel tatlılar, salatalar yapılabiliyor. Püre haline getirilmiş mango pudinglerde, mus yapımında kullanılabilir, dondurma hazırlanabilir. Ama bizim evimizde genelde bu aşamaya geçemeden meyve bitmiş oluyor :)

Mango Nasıl Kesilir?
Mango oldukça da faydalı bir meyve. Daha önce güneş çarpması için kullanmıştım. Çok güneşte kaldığımız bir gün yiyip suyunu içtiğimde, kendime daha çabuk geldim. A, B,C vitaminleri ve beta karoten içeriği oldukça zenginmiş. Aynı zamanda sindirime yardımcı, kolesterol dengeleyici, kansere ve diyabete karşı koruyucu, göz sağlığına faydalı, cildi güzelleştiren de bir meyve.

Mango Nasıl Kesilir?
Çevremde olgun bir mangoyu yiyip de beğenmeyene rastlamadım. Peki siz mangoyu denediniz mi ve beğendiniz mi?
Mango Çekirdeği

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Güzel tarif için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Mango en sevdiğim meyvelerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de :)
      Keşke daha uygun fiyatla satılabilse ve isteyen herkes alabilse...

      Sil
  3. Merhaba etkinlikten geliyorum , ziyaretçiniz oldum bana da beklerim :)
    dusesingunlugu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Tabi hemen geliyorum.

      Sevgiler ;)

      Sil
  4. en sevdiğim meyvelerden biridir mango ben en çok kokusunu seviyorum genelde farklı meyvelerle karıştırıp meyve suyu yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şahane olur. çok değişik kokusu ve aroması var. Bizde meyve suyu aşamasına geçemeden bitiyor mango :) Sevgiler..

      Sil
  5. Merhaba,
    Hoşgeldiniz. Tabi geleceğim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. tamam gidip alıp yiyim yaa. canım çektii :)

    YanıtlaSil