/* Blog Hocam İletişim Sayfası */ .contact-form-widget { width: 500px; max-width: 100%; margin: 0 auto; padding: 10px; background: #E6E7E8; color: #000; border: 1px solid #656E75; box-shadow: 0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.25); border-radius: 10px; } .contact-form-name, .contact-form-email, .contact-form-email-message { width: 100%; max-width: 100%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit { border-color: #656E75; background: #E6E7E8; color: #000; width: 20%; max-width: 20%; margin-bottom: 10px; } .contact-form-button-submit:hover{ background: #679EC9; color: #ffffff; border: 1px solid #FAFAFA; } /* Blog Hocam İletişim Sayfası */

15 Eylül 2015 Salı

33 Şifa Deposu Yaş-Taze Hurma

Taze Yaş Hurma
Geçen yıl bu zamanlarda, hurma ağaçlarından sarkan bu meyveleri görmüştüm yine. O zaman kısmet olmamıştı hurmanın en taze ve yaş halini yemek. Bu sene de dallarda sarkmaya başlayınca, gözüm marketlerin tezgahlarında da, onları aradı.Taze hurmanın kilosu şu anda marketlerde 25-30 TL arasında satılıyor. Ben de büyük bir merak ile aldım.

Taze Yaş Hurma
 Kuru hurmanın tadına ailecek alışkınız, özellikle Ramazan ayında, zaten hurma milletçe baş tacımız olan kutsal bir meyve. Küçükken hep merak ederdim, bu hurma nasıl yetişiyor diye. Kuzey Kıbrıs'a gelince gözümle görerek öğrenmiş oldum :) Burada sokak aralarında, iri demetler halinde sarkan hurmalarıyla, hurma ağaçları karşılayabilir sizi. O yüzden siz siz olun, palmiye sanıp geçmeyin, hurma ağacını tanıyın ;)

Taze Yaş Hurma
 Kuru hurmanın aroması, yaş hurmada da elbette var. Ama aynı zamanda iğdeye benzer hafif bir mahmurlu tat da aldım. Yemesi çok zevkli, erik gibi ve çok lezzetli. Kuru hurmayı değil ama herhalde yaş halini oturup bir kilo yiyebilirdim :)

Taze Yaş Hurma

Taze Yaş Hurma

Taze Yaş Hurma
 Her meyvenin dalından yenmesi güzeldir ya, hurmanın da ayrı güzel. Faydaları ise saymakla bitmiyor : Yüksek miktarda nişasta, glikoz, vitamin, mineral içermesinden dolayı özellikle hamile ve yeni doğum yapmış kadınlara tavsiye ediliyor. Uzmanlara göre, rahim adalelerini kuvvetlendirdiği için doğumu kolaylaştırıyormuş ve doğum sonrasında da annenin sütünü artırıyormuş. Ayrıca sinir sistemine ve sindirim sistemine yararları var. Vücuda verdiği dinçlik, enerji ve yaşlanmayı geciktirmesi de cabası...

Taze Yaş Hurma
Siz daha önce bu kutsal meyvenin yaş, taze halini yemiş miydiniz?

Sevgiler.

Ayrıca bunlar da var :










33 yorum:

  1. oyyyy kurusuna bayılırım tazesini hiçççç yemedim ama çokkk lezzetli görünüyorrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli ben çok sevdim tadını. Hurma yiyor gibi değil de, erik gibi, kayısı gibi keyifli yeniyor :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Değil mi? Hem lezzetli hem şifa deposu...

      Sil
  3. şu an diyette tükettiğim tatlım kuru hurma,bayılıyorum gerçekten
    blog keşif etkinliğindesayfanızı tanıdım ve takibe aldım bende beklerim
    sevgiler
    http://blogdakicin.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hoşgeldiniz,
      Afiyet şifa olsun, emin olun yaşı da çok güzel. Hurma yiyormuş gibi değil de, kayısı, erik gibi kütür kütür ve lezzetli.
      Teşekkür ederim, tabi ben de geleceğim.
      Sevgiler..

      Sil
  4. ben bundan hiç görmedim yaaa. du bi sorup bulup yiyim oleey faydalı bilgiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Kıbrıs'ta gördüm. Sanırım Antalya taraflarında da hurma ağaçları varmış. Bildiğin kiloyla meyve reyonlarında satıyorlar burada Deep. Bulabilirsin inşallah.
      Sevgiler...

      Sil
  5. Hurma için hatta doğum yapacak kadın sancı anında 1 hurma yutarsa doğum kolay olur diye birşey okumustum.Ben sizi takipteyim merak etmeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım,
      Aynı şeyi ben de okudum, deneyen duymadım ama birgün bebeğim olursa, unutmazsam o telaşta denemek istiyorum :)
      Çok teşekkürler.Sevgiler.

      Sil
  6. Kurusuna bayılırım.Ne yerdim şimdi. :/ Afiyet olsun sana da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Nefiss, hem de şifa deposu :)

      Sil
  7. Merhaba, blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi GFC'den takip ediyorum..

    Bende bloguma beklerim :)

    www.alabutikpasta.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hoşgeldiniz. Tabi ziyaret edeceğim.
      Sevgiler.

      Sil
  8. Tazesini hic yemedim ama kurusunu cok yeriz. Ogluma da cok veririm. Ama bunu da en kisa zamanda deneyeceğim. Eminim ki yas olani da guzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni deneyimledim taze hurmayı. Çok beğendim. Eşim sevmedi mesela, hafif mayhoş gelmiş tadı, onunkileri de ben yedim :) İnşallah beğenirsiniz.
      Sevgiler..

      Sil
  9. Merhaba,
    Hoşgeldiniz, Tabi ziyarete geleceğim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ben de kuru hurmaya bayılırım her zaman evimde bulundururum hatta yaşını ilk defa görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalı bir meyve hurma, yaş halini de çok seversiniz eminim. Sevgiler..

      Sil
  11. Hurma agacini ilk defa goruyorum bende kurusuna bayilirim :-)

    iadeyi ziyarete geldim bende cok guzel bir bloguniz var emeginoze saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,
      Ben de ilk kez Kıbrıs'ta gördüm. Palmiye ağacı deyip geçiyordum yanından halbuki :)
      Çok teşekkürler.
      Sevgiler..

      Sil
  12. merhabalarr. çok tatlı bir blogun var canım. takibe aldım. senide bloguma beklerimm...
    http://setenayileguzellik.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Çok teşekkür ederim. Tabi geliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  13. Dünyadaki nimetlerin hepsinin bir faydası var yeterki şükretmek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Değiştirmeden, genleriyle oynamadan yiyebilsek ve şükredebilsek keşke...

      Sil
  14. Merhabalar... İzmirdeyim yaş hurmayı hangi markette bulabilirim. Ankarada Metro marketten almıştım. Çok beğendim ama izmirde göremedim..

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar... İzmirdeyim yaş hurmayı hangi markette bulabilirim. Ankarada Metro marketten almıştım. Çok beğendim ama izmirde göremedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gül Hanım,
      İnanın İzmir'de nereden alabileceğinizi bilmiyorum, ben Kıbrıs'ta yedim. Yalnız internette yaş hurma satan bir site görmüştüm. Ne kadar güvenilirdir bilmiyorum ama eğer marketlerde bulamazsanız, internetten satın alabilirsiniz.
      Sevgiler...

      Sil
  16. Hurma olsun başka birşey olmasın

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim hep beraber olsun

    YanıtlaSil